Pages

Saturday 31 December 2011

SAUDARA BARU....SAUDARA KITA

Alhamdulillah segala puji bagi Allah. 

Sudah hampir setahun, kelas pengajian Islam, Al-Quran dan Fardhu Ain yang disasarkan buat saudara baru dan mereka yang ingin mempelajari agama berlangsung.
Kelas yang diadakan seminggu sekali bermula jam 9 pagi hingga 12 tengah hari ini, banyak nostalgianya. Bermula dengan jadual giliran tenaga pengajar yang sering berGANTI, cukup menyukarkan pada awalannya. Namun, Allah jualah tempat untuk kita berharap pertolongan. Dengan pertolongan Allah jualah, pelajar kelas semakin bertambah...kini mencecah hampir 90 orang.... Guru yang mengajar juga diberikan elauan hasil sumbangan orang ramai.


Dengan kesungguhan para sahabat, berpakat untuk sama-sama berinfaq, maka kelas yang hampir meMUTUS ASAkan kami ini, dapat terus berjalan dengan baik. Pelajar yang datang kelihatan sangat bersungguh-sungguh mendalami agama. Syukur padaMu Wahai Tuhan.

Ya Allah istiqamahkan kami sepertimana yang Engkau nukilkan dalam firmanMu :

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
Maka tetaplah kamu pada jalan yang benar, sebagaimana diperintahkan kepadamu dan (juga) orang yang telah taubat beserta kamu dan janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya Dia Maha Melihat apa yang kamu kerjakan. ( Surah Huud ayat 112 )


kepada sahabat seperjuangan yang sentiasa bermotivasi, terima kasih buat kalian semua. semoga Allah tautkan hati kita pada jalan perjuangan ini. Kepada semua pelajar, dalamilah agama Allah ini.....kerana anda di jalan yang BENAR.

Terima kasih buat para penyumbang dana, tenaga.....sesugguhnya nilaian sebenar disisi ALLAH

Ingatlah janji Allah :-

وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ

Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka kekuatan apa saja yang kamu sanggupi dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggentarkan musuh Allah, musuhmu dan orang-orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya. Apa saja yang kamu nafkahkan pada jalan Allah niscaya akan dibalas dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan dianiaya (dirugikan). ( Surah Al-Anfaal ayat 60 )

# Terima Kasih Buat Jemaah Masjid Darul Iman, Kg Lahar Besut yang sudi menginfakkan rezeki Allah buat kami meneruskan perjuangan kelas ini...Jazakumullah Khairal Jaza'. Kepada sesiapa yang sudi menginfakkan harta, bolehlah hubungi kami,  ( Ustaz Mat Razali : 0132028493, Cikgu Zafany : 0128331355 Ustaz Redzuan : 0199692119 )

* JADUAL KELAS : setiap Ahad, Jam 9 pagi -12 Tengah hari di PASTI Taman Lok Kawi, Sabah.
Pengajian Al-Quran dan Fardhu Ain.

Wassalamu'alaikum wa Rahmatullahi wa Barakaatuh.

No comments:

Post a Comment